Ne bucurăm că avem posibilitatea să adăugăm încă un capitol la seria noastră de interviuri în exclusivitate. „Trebuie să facem totul ca la carte – matematică, sunet, joc și grafică,” a menționat Vlad Matei în unul dintre cele mai recente interviuri exclusive, când a fost întrebat ce anume face un slot să se diferențieze de altele. Într-o industrie care evoluează atât de rapid precum cea de jocuri de noroc, plină de studio-uri noi și idei proaspete, nu am putea să fim mai mult de acord.
E nevoie de mai mult decât grafică de top sau tematică – viziunea, experiența și un nivel profund de înțelegere sunt necesare pentru a înțelege ce vor jucătorii cu adevărat. Asta este exact ceea ce plănuiește Vlad să facă, co-fondatorul Wishbone Games, care are o mulțime de experiență cu cei mai mari din industrie (cum ar fi Novomatic și Reel Kingdom).
În acest interviu, am analizat în detaliu aventura din spatele Wishbone Games, un studio unde maeștrii iGaming reconturează industria. Hai cu inovația!
Vlad, vă mulțumim că sunteți alături de noi! Pentru a începe, ne puteți spune puțin despre aventura dvs. în industria jocurilor de noroc? Ce a întețit ideea de Wishbone Games și care este rolul dvs. în dezvoltarea acestei viziuni?
Vă mulțumesc pentru invitație! Am început să cochetez cu această industrie de când am terminat Universitatea din Țara Galilor de Sud. Prima mea funcție a fost de programator la Novomatic, unde am lucrat timp de doi ani înainte să mă mult la Reel Kingdom cu funcția de director tehnic pentru încă doi ani și jumătate. În perioada aceea, am întemeiat o echipă cu cel mai bun prieten al meu, Olaf, pentru a începe proiectul Wishbone Games – și iată-ne aici, trei ani mai târziu! Fiind co-fondator, mă implic cel mai mult în definirea viziunii și direcției pe care ne dorim ca acest studio să o urmeze.
Wishbone Games este un studio relativ nou. Totodată, echipa dvs. pare să aibă o experiență bogată în industrie. Cum v-au influențat experiențele precedente felul în care abordați astăzi dezvoltarea jocurilor?
Wishbone Games are baza în Cardiff, Regatul Unit, iar majoritatea echipei noastre are experiență cu piața de acolo, fie că vorbim de cazinouri fizice, fie că ne referim la cele online. Acest lucru ne ajută foarte mult. De exemplu, atunci când realizăm designul unui joc, le trecem prin mâna foștilor membri din echipă care au avut oportunitatea să observe îndeaproape reglementările din Regatul Unit, pentru a se asigura că suntem în conformitate cu acestea. Toată lumea aduce un puseu de experiență din diverse arii de expertiză în această echipă, iar noi ne raportăm la toate pe parcursul procesului de dezvoltare.
Wishbone Games a produs mai întâi jocuri doar pentru cazinouri fizice înainte să se aducă jocurile în mediul online. Cum a influențat această experiență designul sloturilor de astăzi?
Realizarea jocurilor pentru cazinourile fizice ne-a învățat o mulțime de lucruri fundamentale, precum importanța poziționării rolelor în prim-plan și să ne asigurăm că simbolurile arată foarte bine pe parcursul rotirilor. Am mai învățat, totodată, că unele practici realizate în cazinourile fizice nu pretează în mediul online. Așadar, am ales să ne îndepărtăm de acele convenții pentru a îmbunătății experiența jucătorilor online și pentru a ne apropia de așteptările lor.
Sloturile sunt un amestec unic de artă și știință. Cum menține echipa dvs. echilibrul între aspectele creative, precum povestea din spatele jocului, și partea tehnică, atunci când realizați designul unui joc?
Ne place să fim realiști – facem sloturi, nu jocuri video! (glumesc, dar e de fapt un adevăr). În acest moment, ne concentrăm pe personaje și mecanici. Acestea fiind spuse, plănuim să venim cu povești mai interesante pentru jocurile din viitor.
Credeți că tehnologia de ultimă generație – cum ar fi AI, blockchain, VR – poate aduce un impact semnificativ în realizarea sloturilor? Cum profită Wishbone Games de tehnologia inovativă?
Folosim deja AI pentru a eficientiza părți din fluxul nostru de muncă, în mare parte referindu-ne la părțile pe care le numim „braindead”, cum ar fi scrisul de mail-uri și completarea formularelor. Însă atunci când ne referim la creativitate și matematica jocului, acestea sunt gestionate 100% de oameni. Acestea fiind spuse, întotdeauna explorăm tehnologie nouă, pentru că ne dorim să îmbunătățim ce facem.
Ce anume credeți că face un joc să iasă în evidență și determină jucătorii să revină? Există anumite principii specifice de design sau funcții pe care le prioritizați pentru a îmbunătăți participarea jucătorilor?
Trebuie să facem totul ca la carte – matematică, sunet, joc și grafică. Sincronizarea și contextul joacă, de asemenea, un rol important. De exemplu, pe parcursul pandemiei COVID, jucătorii care frecventau cazinourile fizice s-au mutat în mediul online, iar acest eveniment a condus la o modificare în preferințele jucătorilor. Nu există o formulă secretă pentru jocuri legendare pe bandă rulantă; contează să livrăm jocul potrivit la momentul potrivit. Seria noastră Kingfisher este un exemplu potrivit pentru ceea ce ne dorim să continuăm să facem.
Care este punctul de plecare atunci când dezvoltați un joc nou – tema, mecanicile, sau modelul matematic? Ne puteți ghida prin procesul dvs. de creație?
Nu urmărim un tipar anume. Unele idei încep de la un personaj, cum ar fi Ammit, care a fost inspirat de un concept întunecat foarte tare pe care unul dintre designerii noștri l-au conceput. Alteori începem de la mecanici, cum am procedat și pentru Sweet Beast, sau doar de la un simplu nume, cum ar fi Kingfisher. De obicei ne strângem întreg studioul și facem brainstorming (suntem cu toții jucători) și discutăm ce ne lipsește din portofoliu sau ce ne-ar plăcea și nouă să ne jucăm. Matematica e ceva de care ne ocupăm destul de devreme în proces, desfășurăm teste și facem ajustări pe parcurs. Grafica trece prin o mulțime de verificări. Testăm jocurile în echipă, cu prietenii și cu familia pentru a primi un feedback cât mai divers.
Wishbone Games s-a alăturat RNG Foundry destul de devreme. Cum a fost această experiență și cum v-a ajutat să conturați direcția companiei?
RNG Foundry a fost un pas esențial pentru noi. Ne-au ajutat să înțelegem cum putem conduce un studio, ne-au făcut legătura cu platforma lor de network, și ne-au dat ponturi despre tot, chiar dacă jocul era un hit sau nu. Pentru că suntem un studio mai tânăr, informațiile și experiențele sunt importante pentru noi.
Ce fel de tendințe urmăriți în felul în care se reacționează jucătorul la mecanicile jocurilor? Cum credeți că va evolua industria în următorii câțiva ani?
Este adevărat că trăim într-o eră în care mentalitatea este influențată de rețelele de socializare, întrucât jucătorii își doresc experiențe captivante cât mai rapid, cu acțiune care se desfășoară în mod constant pe ecranele lor. Le scade răbdarea pentru jocurile cu volatilitate mare. În mare, cred că noile piețe reglementate vor conduce la apariția unor noi mecanici și teme pentru jocuri. Putem observa deja câteva schimbări.
Cum anume influențează feedback-ul pe care-l primiți din partea jucătorilor sau a operatorilor procesul de producție? Puteți da un exemplu de situație în care feedback-ul pe care l-ați primit a condus la o schimbare semnificativă sau o îmbunătățire a unui joc?
Feedbackul joacă un rol imens în procesul de creație la Wishbone Games. Jocurile noastre sunt testate de prietenii și familiile noastre, dar și de operatori. Am făcut schimbări majore bazate pe ceea ce ni se spune – de la nume și funcții bonus până la UI și tabelul de plăți pe simboluri. Operatorii dau de obicei feedback pentru partea vizuale – pentru simboluri, culori, teme – în timp ce jucătorii se concentrează mai mult pe abilitățile de joc și pe sincronizare. Pentru că mulți dintre noi suntem jucători, cu toții contribuim la îmbunătățirea produsului final.
Bonusurile exclusive la cazinouri și funcțiile promoționale joacă un rol important pentru asigurarea succesului unui joc. Care credeți că este impactul acestora asupra implicării jucătorului? Există vreo funcție bonus care pare să fie cea mai eficientă?
Sunt cu siguranță foarte relevante. Rotirile gratuite și bonusurile cu depunere pot stimula vizibilitatea, adesea poziționând un joc pe propria pagina promoțională. Acest lucru ne asigură expunere și este un factor foarte important. Nu avem întotdeauna vizibilitate în toate promoțiile brandurilor, însă știm ca asta face o mare diferență.
Ultimele lansări ale dvs., precum Ammit și Kingfisher, au prezentat teme și mecanici atrăgătoare. Ne puteți da câteva indicii despre ce fel de jocuri sau funcții vor apărea? La ce ar trebui să se aștepte jucătorii din partea Wishbone?
Am pregătit o mulțime de jocuri. Pe parcursul verii viitoare, vom lansa un joc cu volatilitate mare cu o posibilitate de câștig maxim de 25,000x – cel mai mare pe care l-am stabilit până acum, din moment ce majoritatea jocurilor noastre permit jucătorilor noștri să câștige aproximativ 6000x. Mai lucrăm, de asemenea, la content pentru LatAm și dezvoltăm un concept nou și inovativ, însă nu pot dezvălui mai multe informații momentan. Rămâneți pe fază vara care urmează!
Pe măsură ce încheiem, este ceva ce nu am acoperit și v-ar plăcea să menționați? Câteva gânduri pentru cititorii noștri din comunitatea de jucători?
Multe mulțumiri celor care ne-au încercat jocurile și ne-au susținut. Suntem hotărâți să îmbunătățim și să aducem și mai multe jocuri geniale – pregătiți-vă!
Acest interviu a fost realizat de Andrei Stoica; îi mulțumim în special lui Vlad Matei pentru contribuția sa inegalabilă în crearea acestui articol.