logo Slots Calendar

Interviu Exclusiv cu CEO-ul Studioului de Jocuri ATMOSFERA

game thumb 1

1. Spuneți-ne puțin despre dumneavoastră. Cine sunteți și care este rolul dumneavoastră la Atmosfera? Cum v-a început aventura în industria jocurilor de noroc? 

Salut, toată lumea! Mă numesc Yuri Ermantraut, sunt co-proprietarul și CEO-ul companiei Atmosfera. Mi-am început cariera în industria jocurilor de noroc în 2017 și am progresat la poziția de Director de Business Development la o companie de pariuri sportive. În 2020, am fondat proiectul ATMOSFERA, unde am rolul de a fi fața și liderul vizionar care e responsabil de aspectul dezvoltării tuturor departamentelor. 

2. Atmosfera a intrat pe piața internațională în 2020 cu o viziune unică. Puteți elabora în legătură cu principiile de bază și ambițiile care au dus la fondarea companiei? 

În 2020, eram convinși că viziunea noastră este unică. Acum s-a transformat, dar, pe atunci, era ingredientul secret care ne-a ajutat să ne găsim un loc special pe piață. Am fost alimentați de visuri mărețe și ambiții. Ne-am și format un stil vizual specific pentru procesul de creare a jocurilor și a muncii de studio. Credem în el și este principiul fundamental al produsului nostru. O altă cheie a succesului a fost să avem încredere în oameni. Se reflectă în întreaga companie ATMOSFERA. 

3. Care sunt top 3 jocuri LIVE de la atmosfera și ce le face să iasă în evidentă când vine vorba de experiența și implicarea jucătorilor? 

Când vine vorba de jucători activi, cele 3 jocuri de top sunt Live Roulette, Blackjack și Music Wheel. Dar, când vine vorba de numărul de pariuri și GGR, Blackjack este câștigătorul clar. Succesul jocului se datorează nivelului înalt de implicare a jucătorului, iar asta se reflectă în felul în care păstrăm jucătorii și metricile de pe parcursul timpului. 

Blackjack este acel joc de cărți clasic care avea deja o bază de jucători loiali. Le-am luat în considerare preferințele când am creat jocurile, am păstrat caracteristicile standard și am îmbunătățit experiența de joc cu un design clasic. Când vine vorba de Live Roulette și Music Wheel, e altă poveste. În aceste jocuri, vedem o rată mai înaltă de pierdere a clienților deși nu e un lucru atât de surprinzător, dat fiind ritmul mai alert al jocurilor. 

4. Care sunt cele 3 top jocuri live de la Atmosfera care credeți că pot garanta un mod unic de a captura implicarea jucătorilor și ce le face să iasă în evidență? 

Cred că fiecare joc are propriile sale caracteristici unice. De exemplu, uită-te la varianta noastră de Auto Roulette. În esență, este similară cu multe alte rulete automate de pe piață, dar studioul nostru adaugă un farmec special care o diferențiază de celelalte. 

Când vine vorba de Ruletă și Blackjack, cred că atrag prin eleganță. Oferă o atmosferă calmă, fără agitația de care dai în alte jocuri similare de pe piață. În plus, toate jocurile noastre au studiouri cu un design frumos care te fac să vrei să stai, 

MUSIC WHEEL, într-un fel, a fost una dintre primele roți bonus de acest fel, cu o volatilitate moderată și o șansă reală de a câștiga un premiu satisfăcător fără a aștepta ore întregi. Personal, îmi plac designul vizual al roții, studioul plăcut și interfața colorată și ordonată. Și muzica joacă un rol special pentru roată, în opinia mea cel puțin. Am folosit un procedeu similar în anumite jocuri unde există acompaniament sonor – îl creăm să fie continuu în loc să-l facem specific anumitor stadii ale unui joc. Face ca jocul să fie mai dinamic și nu atrag atenția unei structuri repetitive de joc. 

Și, desigur, nu pot să nu menționez prezentatorii din toate aceste jocuri. Consider că avem o echipă puternică de prezentatori care arată fantastic, sunt amabili, deschiși, distractivi și gata să se angreneze în orice conversație. Orientarea către jucători a prezentatorilor este un aspect crucial al oricărui joc. 

5. Cum încorporați elementele de psihologie a jucătorului în designul jocurilor voastre live pentru a îmbunătăți implicarea lor, dar și divertismentul?

Să te bucuri de jocuri este ca o pauză de la viața reală, nu-i așa? Deci, ideea principală este să ne asigurăm că acest timp de respiro este cât se poate de confortabil. 

Pe scurt, ne asigurăm că menținem chestiile simple, că ne descotorosim de ce nu e necesar, apoi că ne concentrăm pe ceea ce contează cu adevărat. 

Și nu e doar vorba de studiourile noastre –  e vorba de interfața utilizatorului, de povestea jocurilor și de comportamentul prezentatorilor noștri. Suntem complet dedicați procesului de a crea acea lume confortabilă și excelentă unde jucătorii pot fi oricine își doresc să fie. 

În plus, efectuăm și teste și rezolvăm orice puncte slabe. Nu e vorba doar de mecanicile jocului –  e vorba de a îmbunătăți cât mai mult experiența. 

Creăm doar jocurile pe care le-am juca noi înșine. 

6. Cum vă ajută feedback-ul jucătorilor în dezvoltarea noilor voastre jocuri? Puteți da vreun exemplu de joc ce a fost influențat în mod semnificativ de opinia jucătorilor? 

De vreme ce suntem în industria B2B, nu avem mereu șansa de a vorbi direct cu jucătorii. Știind asta, ne consultăm cu o mulțime de jucători cheie și experți ai industriei în timpul fazei de dezvoltare a conceptului. Discutăm o grămadă de aspecte ale jocului cu acest grup cum ar fi prototipuri, muzică, mecanici de joc și multe altele. Împărțim și demo-uri. 

După lansare, ne concentrăm în mare parte pe metricile utilizatorilor și, apoi, ne întoarcem la grupul respectiv atunci când ne lovim de orice problemă. Direcțiile către care ne vom îndrepta cu siguranță în 2024 sunt sesiunile de CustDev, testarea de prototipuri cu grupuri țintă și testele de tip A/B. 

Suntem concentrați pe a fi orientați către jucători și ne mișcăm rapid către acea direcție. Feedback-ul jucătorilor este aur curat în lumea dezvoltării de jocuri. Acestea sunt cazurile în care primim feedback direct din partea jucătorilor și facem schimbări directe la produs. De exemplu, am ajutat în mod semnificativ la Roulette și Auto Roulette după ce am primit feedback cum că se simt încete și nu îndeajuns de dinamice. În momentul actual, reevaluăm partea matematică din noul nostru joc, CLER, deoarece am avut comentarii care vizau dorința de bonusuri mai frecvente. După ce lansăm noul chat, e probabil să inițiem un proiect pilot pentru analiză semantică pentru a identifica cele mai comune probleme cu care se confruntă jucătorii noștri și față de care vom acționa prompt. Dacă pilotul e de succes, vom implementa această mecanică și vom monitoriza constant cu ajutorul său. 

Lucratul cu feedback-ul direct al jucătorilor este mai mult o activitate situațională decât o practică implementată. Totuși, chiar vrem să ne dezvoltăm din acest punct de vedere în viitorul apropiat și să implicăm și mai mult în mod direct jucătorii. 

Apropo, dacă vrei să te alături grupului nostru țintă sau ai ceva de spus despre jocuri, contactează-mă pe LinkedIn sau scrie-ne la [email protected]. 

7. Care jocuri live de la Atmosfera au înregistrat cele mai mari câștiguri și ce credeți că le fac atât de succes printre jucători? 

Recordul nostru absolut al volumului maxim de pariuri din partea unui singur jucător a fost în vara lui 2023 și a fost la Live Roulette – 38.4 de milioane de euro în total. Pe parcursul a două luni, am observat atât câștiguri, cât și pierderi masive – a fost o aventură pe care o vom ține minte multă vreme. Monitorizăm în mod constant câștigurile jucătorilor și observăm că majoritatea vin la Blackjack. Dar, în plus, avem și o echipă dedicată anti-fraudei care monitorizează în mod activ jucătorii și răspunde instant dacă sunt suspiciuni de trișat. 

8. Conform experienței acumulate la Atmosfera, cum vă dați seama dacă un joc va fi de succes? Care sunt factorii pe care-i luați în considerare în timpul dezvoltării? 

Alina & Egor: Cred că totul pornește cu o senzație atunci când pornim la drum cu un concept. Avem o dinamică de echipă foarte deschisă, unde oricine se poate alătura unei discuții de concept și-și poate împărtăși gândurile. E un proces foarte distractiv în care o grămadă de idei vin și pleacă și sunt rafinate până ne punem cu toții de acord că am găsit ceva cool. 

Principalul nostru scop este să satisfacem nevoile jucătorilor, iar aici este unde începe adevărata provocare. Trebuie să înțelegem ce anume poate atrage și menține cu adevărat interesul jucătorilor. Ne folosim de diferite procedee și instrumente pentru a face asta. Începem mereu prin a analiza produse existente și prin a înțelege tiparele de comportament, apoi ne afundăm noi înșine în procesul de a juca. Înainte de a începe dezvoltarea, țintim să conturăm cât mai meticulos experiența utilizatorului folosindu-ne de User Flows și Use Cases, acestea fiind ulterior transformate în prototipuri și supuse la mai multe runde de testare în cadrul echipei pentru a perfecționa experiența de joc după cum a fost gândită de product manager. 

Deci, pe scurt, trei chestii majore ne fac jocurile un hit: satisfacerea nevoilor jucătorilor și munca excelentă de echipă, dar și o încredere veritabilă în ceea ce facem și pasiunea cu care lucrăm. ATMOSFERA lansează doar jocuri cu care ne simțim complet confortabil. 

9. Uitându-ne pe termen lung, la ce proiecte și lansări majore se pot aștepta jucătorii de la Atmosfera? 

Nu pot dezvălui prea multe în momentul de față deoarece ar fi un spoiler, dar, pe scurt – Baccarat, o caracteristică unică pentru parierea pe site-uri la Blackjack, dar și un game show cu caracteristici bonus pentru jocuri de tip crash. 

10. Aveți vreun sfat pentru cei care se gândesc să lucreze în industria jocurilor de noroc/iGaming? 

E destul de scump să intri în această industrie acum față de cum era acum 2-3 ani. E și mai costisitor să faci o greșeală acum. Așa că fă-ți propriile teme și verifică de două ori fiecare trend, senzație sau afacere pe care o faci. În orice caz, încă mai consider că această industrie e foarte atrăgătoare și entuziasmantă! 

11. Mai e ceva ce ați vrea să le spuneți celor care susțin Atmosfera înainte de a concluziona acest interviu? 

În primul rând, aș vrea să vă mulțumesc pentru pregătirea pentru acest interviu. Nivelul întrebărilor este impresionant, iar voi sunteți fantastici. În al doilea rând, fie ca 2024 să ne aducă tuturor o grămadă de noroc, dragoste și căldură! 

Dă-ne un like și vei primi bonusuri speciale

    Report Issue

    Raportează