logo Slots Calendar

Discuția Noastră cu Directorul Germanilor de la Apparat Gaming!

game thumb 1

Spuneți-ne câte ceva despre dumneavoastră. Cine sunteți și care este rolul dumneavoastră la Apparat Gaming? Cum v-a început aventura în industria jocurilor de noroc?

Sunt Thomas, unul dintre fondatorii Apparat Gaming și, împreună cu Alina, colega mea, unul dintre cei doi directori. După cum e mai mereu cazul cu start-up-urile, statutul de fondator te obligă să te ocupi de o grămadă de lucruri la început, inclusiv cele față de care nu ești foarte încântat. Contractele, de exemplu, nu vor fi una dintre pasiunile vieții mele. Sunt, mai de grabă, strategia, dezvoltarea afacerii și parteneriatele. Îmi place să fiu creativ, dar, ce-i drept, nu întreaga echipă este la fel de entuziasmată de asta.

Drumul meu a început într-o companie de jocuri pe care am co-fondat-o în 1993 și pe care-am vândut-o unei companii listate de producții TV în 2000 – e vorba de jocuri pe calculator, nu jocuri de noroc. În 2004, am devenit managing director al subsidiarei IT al unui dintre cei mai mari operatori de jocuri arcade din Germania. Așa am intrat în contact cu jocurile de noroc online în 2011. Inițial am fost mai mult un observator fascinat, dar, în 2014, am devenit managing director al celui de-al treilea cel mai mare manufacturier de păcănele din Germania, Bally Wulff, pentru care am consolidat partea online de afaceri, printre altele. Apoi, în 2020, în contextul venirii reglementării din Germania, mi-am format propria afacere cu echipa Apparat. N-am regretat absolut deloc asta. Foarte puțin, poate…

Cum influențează originile germane ale Apparat Gaming temele și caracteristicile noilor voastre jocuri, mai ales într-o piață globală?

„iGaming-ul nostru cu accent german” chiar ne ilustrează originile. Echipa fondatoare, toți fiind germani, aduce o experiență masivă din piața din Germania în contextul jocurilor noastre. Creăm „câștigători consacrați” pentru Germania care să rezoneze și global, în locuri precum Elveția, Țările de Jos, Spania, Grecia, ba chiar și Brazilia.

Subiectele noastre nu sunt chiar noi, dar preferința jocurilor cu fructe în anumite piețe este încă foarte puternic simțită. Totuși, ne uităm foarte atent la teme deoarece nu vrem să oferim un produs tras la indigo, ci să oferim jocuri care să fie independente când vin vorba de teme și caracteristici, care sunt calitative în ciuda mărimii noastre și care sunt convingătoare cânt vine vorba de experiența de joc, detalii și grafică. Fiind ușor de înțeles, subiectele populare sunt mereu un criteriu, dar mai mereu cu o atingere de auto-ironie.

Aici intervine rolul originilor noastre german. Ne jucăm intenționat cu fel de fel de clișeuri germane și nu ne luăm prea în serios. Personalul nostru non-german a început să prindă frică de faptul că năruim mitul cum că germanii nu au simț al umorului. Dar muncim din greu la asta. Sperăm că jocurile cu teme cât se poate de germane precum jocul nostru Oktoberfest „October Fier Frenzy”, cel care urmează să apară, „Gartnzwerge” (Spiriduși de Grădină) sau un joc despre Autobahn vor demonstra că ne sunt absolut sacre miturile germane. Sau nu.

Website-ul vostru face referire la o metodă vizionară de a trata dezvoltarea jocurilor. Puteți elabora cum anume integrează Apparat Gaming tehnologii avansate precum AI sau VR în dezvoltarea jocurilor pentru a îmbunătăți experiența jucătorului?

Păi, acest întreg interviu a fost realizat prin ChatGPT în timp ce mă bucuram de o halbă de bere în pub. Glumesc. Sincer să fiu, o grămadă din discursul din jurul inteligenței artificial este încă vorbăraie, cel puțin în industria noastră. În cadrul Apparat, ne folosim de ea pentru a ne ușura munca, pentru a ridica nivelul de calitate și pentru a ne crește eficiența. Când vine vorba de realitate virtuală, în calitate de echipă mică ce e dedicată să-și găsească propriul loc pe piață și în ciuda aplicărilor impresionante de către Apple și Meta, nu o văd să prindă avânt prea curând. În industria noastră, inovația reală vine din arii mult mai puțin fascinante precum analiza de date, dar AI poate ajuta fără mari probleme.

Care sunt cele top 3 sloturi de la Apparat Gaming care credeți că se descurcă cel mai bine la captarea atenției jucătorilor, dar și ce le face să iasă în evidență?

Total Eclipse XXL doar ce a apărut pe piață și are un start promițător în ciuda perioadei foarte competitive de sfârșit de an. E o chestiune de timp până ne va detrona cel mai de succes joc, 40 Sevens. Acesta este unul dintre primele noastre jocuri, dar unul dintre cele mai de succes, arătând că ne-am mișcat bine cu atitudinea noastră „fabricat în Germania” către sloturi.

În general, toate jocurile noastre cu fructe ne depășesc cu mult așteptările. Pot doar să speculez motivul din spatele acestui trend, dar nu sunt nici jucător de astfel de păcănele, nici nu putem identifica o relație de cauzalitate din datele noastre. Deși la jocuri precum Total Eclipse XXL se poate trage de la caracteristicile speciale ale jocului, suspectez că la jocurile cu fructe avem o combinație foarte bună între calitate grafică, simplitate și acest mister numit „senzația de joc”, care probabilă că este rezultatul a multor ani de experiență a designerilor noștri de jocuri.

Cum incorporați elemente de psihologi a jucătorului în designul jocurilor voastre pentru a îmbunătății implicarea și divertismentul?

Cu toții știm din experiențele noastre de viață că gustul succesului este dulce. Asta se poate aplica foarte ușor la sloturi online – dacă jucătorul nu trebuie să aștepte prea mult succesul, sau să câștige, sunt șanse mai mari să continue să joace și să se întoarcă la joc. Datele confirmă și ele asta. Știu și că, uneori, jucătorii care au pierdut la aparate fizice pot să zică faptul că jocul este nasol. Pe de altă parte, cei care câștigă tind să reinvestească o parte sau întregile câștiguri în joc, așteptând mai multe câștiguri. E strict vorba de a inspira imaginarea de câștig a jucătorului, dar asta poate fi dusă prea departe, mai ales în cadrul sloturilor cu multiplicatori și volatilitate mare. La Apparat, ne asigurăm că punem în balanță gustul dulce al succesului cu divertismentul.

Din experiența dumneavoastră la Apparat Gaming, cum determinați dacă un slot va fi un hit? Ce factori luați în considerare în timpul dezvoltării jocului?

Dacă cineva are o formulă a succesului, vă rog să mă contactați! Vorbim despre un spațiu care se mișcă foarte rapid și în care preferințele jucătorilor sunt în continuă schimbare. Studiourile trebui să fie agile și experimentale pentru a ține pasul. Acestea fiind spuse, sunt câteva principii fundamentale, calitatea fiind cel mai important. Jocurile trebuie să arate bine – jucătorii pur și simplu nu vor vrea să le joace dacă nu arată bine – dar trebui să se poată juca la fel de bine. Deci, asta înseamnă ideea de a construi întregul joc în jurul caracteristicilor și bonusurilor potrivite. E vorba strict de a oferi pachetul întreg.

În calitate de studio nou, ne folosim de propria experiență dar aruncăm un ochi și la întreaga industrie, mai ales la competiția noastră, pe care o monitorizăm îndeaproape. Experiența și observațiile ne duc des către a combina caracteristici consacrate în moduri noi. E ca și cum ai crea o rețetă nouă cu ingrediente familiare. Evident, dacă ar fi să derivăm viitorul doar din trecut, ar fi imposibil să creăm ceva nou.

Privind spre viitor, care sunt proiectele și sau lansările majore pe care jucătorii le pot aștepta cu entuziasm de la Apparat Gaming?

Deja ne-am format planurile pentru prima parte a anului 2024, având 10 titluri pe care le vom lansa pentru jucători. Printre ele sunt și sloturi cu teme germane, dar și anumite caracteristici noi și entuziasmante pe care le vom încerca pentru prima oară. Desigur, fiecare slot va fi construit cu nivelul de calitate tipic Germaniei. Sunt foarte entuziasmat de un joc la care lucrăm pentru Campionatul European de Fotbal – va fi interesant să vedem cum vor reacționa jucătorii. Desigur, în calitate de german, mă uit la fotbal cu un anumit simț al umorului. Dacă nu eram gazdele turneului, mă îndoiesc că ne-am fi calificat.

Dacă n-ați fi lucrat în industria jocurilor de noroc, în ce altă industrie ați fi vrut să lucrați?

Obișnuiam să-mi doresc să fiu ori jurnalist, ori scriitor, dar, odată ce am aflat de la colegii mei, mai ales cei din cadrul echipei de dezvoltare, folosesc ChatGPT ca să-mi scurteze textele pentru a le înțelege, cred că mi-am ales bine cariera. În orice caz, dacă ar fi să lucrez în alt sector, ar fi ceva creativ și bazat în jurul oamenilor. Și ceva nu foarte serios.

Dă-ne un like și vei primi bonusuri speciale

    Report Issue

    Raportează